حال که تعطیلات به پایان رسیده است و بسیاری از ما علی رغم تلاش های بی ثمر برای جلوگیری از پرخوری و پرهیز از خوراکی های خوشمزه ای که روی میز قرار گرفته اند، حسابی شکم گردی کرده ایم، نوبت به آن می رسد که به جای نشستن روی صندلی چوبی میز غذاخوری و خوردن غذاهای چرب و پر کالری، به سراغ غذاهای سبک برویم.

ما در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه ی یک غذای ساده که اتفاقا همه ی ما درست کردن آن را بلیدم، برویم، البته نه با سبک همیشگی، بلکه با کمی تغییر و به سبک یونانی!

آماده اید؟ با ما همراه شوید تا طرز تهیه ی املت یونانی را به شما آموزش دهیم.

املت یکی از غذاهای سبکی ست که هم برای وعده ی صبحانه و هم برای وعده ی شام بسیار مناسب می نماید. اما همین غذای سبک نیز با روش های متفاوتی می تواند آماده گشته و تنوع طعم به وجود بیاورد. به طور مثال در این مطلب به آموزش املت یونانی می پردازیم:

آموزش آشپزی | املت یونانی

آموزش آشپزی | املت یونانی

مواد لازم:

هشت عدد تخم مرغ
یک فنجان پنیر پیتزا
دو قاشق چای خوری آویشن
نمک و فلفل به میزان لازم
چهار قاشق چای خوری روغن زیتون
یک دوم فنجان پیاز خرد شده
دو فنجان اسفناج شسته شده

روش تهیه:

اسفناج ها را با ۲ قاشق از روغن زیتون تفت دهید و نمک و فلفل را اضافه کنید.
اسفناج ها باید نرم شوند سپس از روغن جدا کرده و نگه دارید.

تخم مرغ ها را به همراه پنیر، آویشن، نمک و فلفل کاملا هم بزنید.
با ۲ قاشق دیگر از روغن زیتون پیاز را به مدت ۵ دقیقه تفت داده اسفناج را به آن اضافه کنید و با حرارت ملایم تفت دهید.

سپس مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید اما هم نزنید و بگذارید با حرارت کم به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. در ضمن فر را از قبل روشن کرده، تابه را به مدت ۴۵ ثانیه درون فر قرار دهید تا روی غذا هم حرارت ببیند.