یکی از عادات همه ی ما برای گذراندن اوقات فراغت، مراجعه به رستوران ها و صرف غذا در آنهاست. باید قبول کنیم که نشستن روی میز و صندلی فود کورت و یا لم دادن روی کاناپه رستورانی، هنگامی که افرادی مودب از شما پذیرایی می کنند، لذتی وصف نشدنی دارد.

اما متاسفانه نمی توان به جرات گفت که همه ی رستوران هایی که به آنها مراجعه می کنیم، رستوران های بهداشتی نیستند که غذاهای رژیمی و سالمی را سرو کنند.

بنا بر گزارش های منتشر شده، بهتر است که صرف این غذا ها در رستوران ها را به حداقل ممکن برسانیم.

۳ غذای رستورانی خطرناک

حتما همه ی ما می دانیم که این غذاها برای سلامتی ما مضر هستند، اما مطمئنا نمی دانیم که مصرف زیاد آنها تا چه میزان می تواند به ما آسیب برساند و تا چه اندازه اوضاع را وخیم کند.

 

غذاهای سرخ‌شده در روغن زیاد

غذاهایی که سرخ می شوند معمولا هم آسان تهیه می شوند و هم ارزان ترند. کافیست که یک تکه گوشت یا سبزیجات معمولی را سرخ کنید که اتفاق بسیار خوشمزه هم می شود. رستوران ها هم از این نوع طبخ به شدت استفاده می کنند.
همین روش آماده سازی غذا کافیست تا شما به بدن خود حسابی آسیب برسانید.

غذاهای مضر | غذاهای سرخ شده در روغن زیاد

غذاهای مضر | غذاهای سرخ شده در روغن زیاد

اما چرا سرخ کردنی ها برای بدن مضر هستند؟

آنها رگ‌ها و شریان‌ها را مسدود می‌کنند که می‌تواند به آنوریسم، سکته مغزی، سکته قلبی و آلزایمر منجر شود.
آنها معمولا حاوی MSG هستند.
غذاهای سرخ‌شده معمولا شامل گوشت و ماهی هستند که دارای آنتی‌بیوتیک‌ها و هورمون‌های ناسالم می‌باشند.

نشاسته‌های تصفیه‌شده

 

ماکارونی ها و نان ها میان وعده هایی فراوری شده هستند که حاوی نشاسته های تصفیه شده اند. این نشاسته ها از کربوهیدرات‌های بسیار ساده تشکیل می‌شوند، به‌محض وارد شدن به بدن‌تان به سرعت به گلوکز تبدیل می‌شوند.

ماکارونی و نشاسته

ماکارونی و نشاسته

این در حالیست که یک مرغ سرخ شده می تواند آسیب رسان باشد و این ها در کنار هم حسابی برای سلامتی تان گران تمام خواهد شد.

نوشابه و شکر

چند درصد از دور و بریتان نمیدانند که نوشابه و شکر برای سلامتی مضر است؟ مسلما همه این را می دانند، اما اگر آمار و ارقام مبتلایان به حملات قلبی که از مصرف اینها را بدانید، شاید در خوردن این خوراکی ها تجدید نظر کنید.

نوشابه و شکر

نوشابه و شکر

یک مطالعه، یک افزایش ۴۸ درصدی را در حملات قلبی در میان افرادی که هر روز از نوشیدنی های رژیمی استفاده می‌کنند، نشان می‌دهد. انجمن قلب توصیه می‌کند که بیش از ۳ قوطی نوشابه در هفته مصرف نکنید. البته این بدان معنا نیست که نوشیدن ۳ قوطی ایرادی ندارد.