داشتن یک رژیم غذایی مناسب می تواند برای بدن از جهات مختلفی مفید است. با داشتن رژیم مناسب می توانید اندام زیبایی داشته باشیدو همچنین جوان و سالم بمانید.
در ادامه ی مطلب به شما اکسیر جوانی را معرفی می کنیم که راز زندگی طولانی است و در مبارزه با نشانه های افزایش سن بسیار موثر است.

اکسیر جوانی با رژیم غذایی

اکسیر جوانی با رژیم غذایی

مواد غذایی ضد پیری

لپه

هنگامی که صحبت از عمر طولانی میشود، قدیمی ها به مصرف حبوبات سبز و زرد اشاره می کنند. مطالعاتی که توسط انتشارات BMJ منتشر شده است، حاکی از آن است که اگر مصرف لپه پخته شده را در رژیم غذایی خود بگنجانید، به دلیل فیبر و آنتی اکسیدان های موجود در آن، پیری سطح سلولی بدنتان را کند می کنید و در نتیجه با پیری مبارزه می کنید.

گردو

از آجیل مقوی تر هم مگر وجود دارد. نشریه BMC Medicineمی گوید که چنانچه سه بار در هفته یا بیشتر آجیل و به خصوص گردو مصرف کنید، به میزان 2 الی 3 سال بر عمرتان افزوده خواهد شد.

هویج

هویج نیز یک مواد غذایی فوق العاده سالم محسوب می شود که برای بدن انسان بسیار مفید است. هویج علاوه بر آنکه با پیر مبارزه می کند ظاهری جذاب تر را به شما می دهد.

نتایج مطالعه پژوهشگران دانشگاه گلاسکو نشان داده است که کاروتنوئیدهای موجود در هویج که رنگ نارنجی روشن را به آن می بخشند می توانند روند پیری را کند کرده و فرد را برای جفت های بالقوه خود جذاب‌تر سازد.

ساردین

مطالعاتی که از سوی آکادمی تغذیه و رژیم های غذایی آمریکا صورت گرفته است، نشان داده است که اسید های چرب امگا 3 در ساردین، سهم چشمگری در طول عمر افراد دارد. همچنین این مطالعات نشان داده است که ساردین می تواند در کاهش خطر ابتلا به بمیاری های قلبی و دیابت نقش بسزایی داشته باشد.
همچنین شما می توانید با مصرف تنها یک وعده وعده از این ماهی کوچک ،نصف نیاز روزانه ی خود به اسید های چرب امگا 3 ، ۴۰۰ درصد از نیاز روزانه به ویتامین B12، یکی دیگر از مواد مغذی موثر ضد پیری ، را تامین کنید.

حلزون

حلزون در برخی از کشورهای جهان مانند فرانسه از جمله غذاهای محبوب و پر طرفدار محسوب می شود. حلزون منبع خوبی برای آهن است. آهن موجود در حلزون می تواند به پیشگیری از کم خونی و افزایش طول عمر انسان کمک کند.

نارگیل

بنا بر یافته های مطالعات انجام شده توسط پژوهشگران دانشگاه کپنهاگ دانمارک، گنجاندن نارگیل در رژیم غذای روند پیری مغز را کند و از آسیب رسیدن به DNA جلوگیری می کند.
در بخش های آتی خوراکی های بشتری را معرفی خواهیم کرد. ویکی فودز را فراموش نکنید.