چنانچه تصمیم دارید که کمی اضافه وزن خود را پایین آورید و از طرفی نمیتوانید دست از خوراکی های خوشمزه بکشید، پیشنهاد ما به شما تهیه ی سالاد کینوا است که به همراه قارچ و لوبیا چیتی تهیه می شود.
قبل از آنکه به طرز تهیه ی این سالاد بپردازیم، لازم است توضیحاتی در مورد کینوا در اختیارتان قرار دهیم. کینوا در واقع نوعی گیاه است که دانه های آن خوراکی است. با وجود آنکه جز غلات محسوب نمیشود ،خواص بسیار مشابه با آنها را دارد و بسیار سبک‌تر و خوش هضم‌تر از دانه‌های برنج است و منبع غنی پروتئین، منیزیم، فیبر، فسفر، ویتامین ب ۲، پتاسیم و دیگر مواد معدنی مانند‌ آهن است.
این دانه ها منبع مناسبی برای تامین کربوهیدرات بدن است و از بروز آسیب های جدی به کبد و مشکلات گوارشی جلوگیری می کند. از جهتی به دلیل داشتن پروتئین بالا، در فرد احساس سیری ایجاد می کند و از پر خوری جلوگیری می کند.

مواد لازم برای تهیه ی سالاد کینوا

۱/۲ لیوان   کینوا
۱ کیلوگرم   قارچ
۲۰۰ گرم    لوبیا چیتی
۱۰۰ گرم    گشنیز
۱۰۰ گرم    خیار شور
۲۰۰ گرم    ذرت
۳ قاشق غذاخوری    آبلیمو
به میزان لازم    نمک
به میزان لازم    فلفل سیاه
۲ قاشق غذاخوری
 طرز تهیه:
در ابتدا کینوا را به همراه یک لیوان آب برای مدت 15 دقیقه بپزید. سپس قارچ ها را ورقه ای خرد کنید و با یک قاشق غذاخوری آبلمیو و مقداری نمک بپزید.
کینوای پخته شده با در کاسه ای بزرگ ریخته و با ، قارچ، ذرت، لوبیا ،که از شب قبل پخته اید،  و گشنیز مخلوط کنید. سپس به آن نمک، فلفل، آبلیمو و روغن زیتون اضافه کنید و برای مدت یک الی دو ساعت در یخچال قرار دهید. سالاد شما آماده ی سرو است. نوش جان!