در رژیم های مختلف غذایی، سعی بر این است که از غذاهای با کیفیتی که برای بدن مفید است، استفاده شود. روزیاتو در یکی از مقالات خود به این موضوع پرداخته است.

روزیاتو عنوان می کند که پاپ کورن از آن دست مواد غذایی است که اگر به درستی تهیه شود، برخلاف چیپس و پفک ها ،  برای بردن بسیار مفید است و کالری کمی دارد.

پر واضح است که منظور از پاپ کورن ها آن پاپ کورن های چرب و کره ای نیست. گفته می شود که بر اساس یافته های یکی از مراکز پژوهشی در آمریکا که به بررسی مواد غذایی در مجامع عمومی می پردازد، پاپ کورن هایی در اندازه های متوسط و بزرگ ۱۲۰۰ کالری و ۶۰ گرم چربی اشباع شده دارد. بهترین نوع پاپ کورن ها همان انواع سنتی آن است که در حدود ۳۰ کالری انرژی دارد.

برای اینکه پاپ کورن های کم چرب تری تهیه کنید، کافیست تا به اندازه 3 الی 4 قاشق غذاخوری از دانه های ذرت را در داخل یک پاکت قهوه ای کاغذی قرار داده و سر آن را خوب ببندید. از بسته شدن پاکت اطمینان حاصل کنید، سپس آن را درماکروفر قرار داده و برای مدت 2 دقیقه در حرارت بگذارید تا درست شود.

بنا بر گزارشات منتشر شده، در در میوه ها و سبزیجات پلی فنول هایی وجود دارند که تا 90 درصد از آب تشکیل شده اند، پاپ کورن ها هم در حدود 4 درصد آب دارند و حاوی همین ترکیبات هستند.

گفته می شود یک وعده پاپ کورن می تواند ۳۰۰ میلی گرم پلی فنول را در بر داشته باشد که ۱۳ درصد از میزان متوسط مصرف روزانه هر آمریکایی به شمار می رود. میزان میوه مصرفی روزانه ۲۵۵ میلی گرم و در مورد سبزیجات ۲۱۸ میلی گرم از این ماده را در بردارد.

سایر فواید پاپ کورن ها را میتوانید در لینک زیر بخوانید:

۹ دلیل برای گنجاندن پاپ کورن در رژیم غذایی