آموزش آشپزی امروز یک غذای ساده و رژیمی است. با نزدیک شدن به عید شاید بد نباشد از غذاهای رژیمی بیشتر استفاده کنیم. آموزش امروز تارت کدو و گوجه است.

مواد لازم:
روغن زیتون 2قاشق سوپخوری
پیاز 1عدد
پنیر پارمزان 150گرم
خمیر هزارلا/یوفکا 400گرم
گوجه فرنگی 1عدد
تخم مرغ 1عدد
زیتون 10عدد
آرد به میزان لازم
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
آبلیمو 3قاشق غذاخوری
کدو سبز نیم کیلو

طرز تهیه
فر را با دمای ٢٣٠ سانتیگراد روشن کنید و بگذارید، گرم شود.  روی سینی فر کاغذ روغنی بگذارید. سپس کدوها را شسته و به صورت خیلی نازک و ورقه ای برش بزنید. آنها را به مدت 2 تا 4  ساعت داخل آبلیمو و مقداری نمک و فلفل قرار دهید و داخل یخچال بگذارید.
پس از طعم دار شدن کدوها، آنها را داخل روغن زیتون سرخ کنید. پیازتان را هم سرخ کنید و به کدو اضافه کنید. خمیر هزارلا یا یوفکا را به روی کاغذ روغنی تان انتقال داده و با چنگال، چندین سوراخ در سطح آن ایجاد کنید. پنیر را رنده کرده و روی خمیر بریزید. در مرحله بعد مواد را روی پنیر پخش کنید ولی چند سانتی از اطراف را خالی کنید.
از این مرحله به بعد همانند چیدن یک پیتزا عمل کنید. گوجه فرنگی را به صورت خیلی نازک برش زده و روی مواد قرار دهید . تخم مرغ را داخل ظرفی بشکنید و کاملا هم زده و آن را روی مواد بریزید. گوشه های کناری را که خالی گذاشته اید، به سمت داخل تا بزنید. اکنون سینی را در طبقه وسط فر بگذارید و  به مدت  40 تا 50 دقیقه بپزید.

تارت کدو و گوجه

تارت کدو و گوجه