غذاهایی که در طول روز مصرف می کنیم، تاثیر مستقیمی روی سلامتی ما دارد. مسلما برخی از افراد مایلند تا عمر طولانی داشته باشند و همه دوست دارند که سلامت زندگی کنند. پس بهتر است به خورد و خوراکمان اهمیت ویژه ای دهیم. در ادامه ی مطلب در ویکی فودز به معرفی برخی خوراکی ها خواهیم پرداخت که برای سلامتی مفید است و به افزایش طول عمر کمک می کند.

 

زردچوبه و زنجبیل

زردچوبه و زنجبیل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید زردچوبه و زنجبیل که از ادویه های آسیایی هستند هر دو ادویه های ضد التهاب و ضد باکتری هستند و همین دو ادویه کمک بسزایی به کاهش میزان مرگ و میر می کنند.
حتی بسیاری از یونانی ها از غذاهای مدیترانه ای در رژیم غذایی خود استفاده می کنند تا با سرطان مبارزه کنند.
بنا بر گفته ی ” دیوید کاتز” از کالج پزشکی آمریکا، در برخی جوامع نسبت صد ساله ها بسیار بالاست و این موضوع نه تنها به هوا بلکه به رژیم غذایی ساکنان آن مناطق نیز بستگی دارد. به عقیده این محقق مردم این مناطق با استانداردهای خاص خود زندگی می کنند.
مردم کشور هایی چون یونان، ژاپن ، کاستاریکا و … از جمله کشورهایی هستند که عمر طولانی دارند و کلید این عمر طولانی آنها در رژیم غذایی است که آنان دارد.
استفاده از ترشی جات و ادویه هایی خاص به صورت روزانه و استفاده از غذاهای دریایی مدیترانه ای بهترین گزینه برای بومیان این کشورهاست .
این دانشمند پس از انجام مطالعات و تحقیقات گسترده ای دریافت که رژیم غذایی غربی برای بدن انسان ضرر دارد. وی همچنین اعلام کرد که غذاهای گیاهی و درایی برای داشتن بدنی سالم بسیار مفید عمل می کند. در هر منوی غذایی وجود سبوس، فیبرو پروئیت که به طور عمده از ماهی تهیه می شود می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.
ژاپنی ها نیز در رژیم غذایی خود از سبزیجات دریایی ، برنج و ماهی استفاده می کنند. علاوه بر این غذاها استفاده از لوبیا و سیب زمینی شیرین نیز در طول عمر مردم کاستاریکا موثر بوده است .