کنگر یکی از نوبرانه های فصل بهار است. خوردن کنگر بسیار توصیه شده، از آن جایی که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی ست و کاهنده ی کلسترول خون می باشد. اگر توانستید در این فصل کنگر بیابید، حتما این خورش را درست کنید و در پشت میز و صندلی غذاخوری از خوردن آن لذت ببرید. از این رو در این مطلب از آموزش آشپزی به آموزش روش طبخ خورش کنگر می پردازیم.

مواد لازم:

یک کیلو کنگر تازه
سینه مرغ چند تکه
یک عدد پیاز
یک قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
یک لیوان روغن
دو قاشق سوپ خوری آبلیموی تازه
نمک و فلفل و زردچوبه

خورش کنگر

خورش کنگر

کنگرها را به خوبی تمیز کرده و تیغ های آن را جدا می کنیم. سپس مغز آن را تکه تکه برش می دهیم. پس از این که به خوبی کنگرها را شستیم، پیازها را خرد کرده و با کنگرها تفت می دهیم.

خورش کنگر

خورش کنگر

سینه ی مرغ را نیز به خوبی شسته و در اندازه ی دلخواه خرد می کنیم، سپس به کنگر و پیاز اضافه می کنیم. این مخلوط را همراه با نمک و فلفل و زردچوبه به میزان کافی تفت می دهیم. کمی رب نیز به این مخلوط اضافه کرده و پس از این که کمی تفت دادیم، دو لیوان آب به خورش خود اضافه می کنیم و اجازه می دهیم تا برای یکی دو ساعت روی حرارت ملایم بپزد و جا بیفتد.
خورش کنگر را به همراه برنج آبکش شده سرو می کنند.

آموزش آشپزی / خورش کنگر

آموزش آشپزی / خورش کنگر

خورش کنگر