امروز داشتن تناسب اندام برای همه ی افراد بسیار مناسب است. ورزش کردن، کم کردن اشتها و داشتن تحرک از جمله فعالیت هاییست که امروز بسیاری ازافراد برای رسیدن به این خواسته انجام میدهند. اما اگر شما به فعالیت بدنی می پردازید و خود را یک بدنساز می دانید بهتر است خوراک خود را اصلاح کنید. به جای آنکه از خوراکی های پر چربی که بر میز MDF آشپزخانه چیده شده اند و آماده ی سرو هستند، می توانید از این روش های پخت و پز استفاده کنید . در ادامه ویکی فودز را همراهی کنید.

اینگونه غذاهای بدنسازی را طعم دار کنید

به سراغ آرام پز بروید و برای چند وعده تان یک جا غذای خوشمزه درست کنید. لازم نیست که برای بدنسزی حتما غذاهای بی مزه درست کنید. چند کیلو گوشت، مانند ۳ یا ۴ عدد سینه‌ی مرغ با آب ، چاشنی و سبزیجات مورد علاقه تان، سیب زمینی و هویجی خرد شده و مقداری برنج در آرام پز ریخته و به سراغ کارتان بروید و بگذارید آرام آرام غذای شما آماده شود.

از گیاهان تازه در رژیم غذاییتان استفاده کنید. رزماری، آویشن، و پونه‌ی کوهی، و باید در اوایل روند پخت و پز به غذایتان اضافه شوند و از گیاهان نرم تر مانند مانند شوید، ترخون، ریحان، گشنیز و جعفری در وسط پخت و پز به غذا اضافه کنید تا غذایتان خوشمزه تر شود.

بهتر است سبزیجات را گریل کنید. کباب کردن و گریل کردن، فقط مخصوص گوشت نیست. اگر از سبزیجات بخارپز یا خام خسته شده‌اید، آنها را گریل کنید. از سبزیجاتی مانند بروکلی، گل کلم، فلفل دلمه‌ای، کدو، مارچوبه و پیاز استفاده کنید. برای اینکه به سبزیجات‌تان طعم جدیدی بدهید، آنها را با روغن زیتون، کمی‌نمک، گیاهان خرد شده و فلفل مخلوط کنید.

معمولا غذاهای رژیمی طعمدار نیستند اما شما میتوانید از یک روش عالی برای طعم دار کردن آنها استفاده کنید. کافیست کمی آب مرکبات تازه به غذایتان اضافه کنید. علاوه بر افزودن طعم، شما فواید سلامتی مرکبات را نیز به غذایتان اضافه می‌کنید، مانند ویتامین C و سایر مواد مغذی قدرتمندی که از شما در برابر بیماری‌ها محافظت می‌کنند.