در این قسمت از آموزش آشپزی به معرفی غذایی اختصاص دارد که در رژیم لاغری بسیار مناسب است. برای یادگیری این غذا با ما همراه شوید.

مواد لازم

۴ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۴۵۰ گرم مارچوبه
۴۵۰ گرم میگو بدون پوست و دم
۱ قاشق چایخوری نمک
نصف قاشق چایخوری پرک فلفل قرمز
۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده
۱ قاشق چایخوری زنجبیل رنده شده
۱ قاشق غذاخوری سویا سس
۲ قاشق غذاخوری آب لیموترش

طرز تهیه
تابه ای متوسط آورده، در آن 2 قاشق چایخوری روغن زیتون بریزید، آن را روی حرارت ملایم گرم کنید. سپس میگو را به تابه ابیفزایید و نصف قاشق چایخوری نمک و نصف قاشق چایخوری فلفل قرمز به ان اضافه کنید.
آنها را با هم تفت دهید تا رنگ میگو ها عوض شود. سپس آنها را از تابه خارج کنید. در همان تابه، 2 قاشق چایخوری روغن زیتون بریزید و اینبار مارچوبه را به آن بیفزایید. بعد از آن زنجبیل و سیر را نیز اضافه کنید. سپس نصف قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. آن را تفت دهید تا مارچوبه ها ترد شوند.
حال میگو را به این تابه بیفزایید و سس سویا را روی آن بریزید. در آخر لیمو ترش را نیز اضافه کرده و هم بزنید. غذای شما آماده است، آن را گرم سرو و نوش جان کنید.