مسلما بیشتر افراد هنگامی که اقدام به درست کردن غذا می کنند، علاوه بر خوشمزگی غذا به سالم بودن آن نیز توجه می کنند.

بر همه آشکار است که هیچ کس دوست ندارد در بستر بیماری بیفتد و درد و رنج بیماری رابه جان بخرد.

یکی از راهکارهای پیشگیری از بیماری تغذیه سالم است. پرهیز از غذاهای پرچرب و ناسالم و استفاده ی به اندازه از خوراک های سالم.

ممکن است در پیرامون شما افرادی باشند که گوشت در رژیم غذایی آنها جایی ندارد، اما آیاد تا به حال از خود پرسیده اید که آیا این کار برای بدن مفید است یا مضر؟

زندگی بدون گوشت یا گیاهخواری

زندگی بدون گوشت یا گیاهخواری

گیاهخواری چگونه است ؟

مسلما رساندن برخی از ویتامین ها و مواد مغذی با خوردن این ماده ی خوراکی به بدن حاصل می شود، اما rooziato در یکی از گزارشهای خود با عنوان ”  اگر به مدت یک سال، گوشت را از رژیم غذایی تان حذف کنید چه اتفاقاتی در بدن تان خواهد افتاد؟ ” به بررسی این موضوع پرداخته است که ما نیز به اختصار به آن نیم نگاهی خواهیم داشت.

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که اگر شما با خواندن این مقاله تصمیم به حذف گوشت از رژیم غذایی خود گرفتید، کار اشتباهی می کنید چرا که بیش از مفید بودن، این کار برایتان ضرر خواهد داشت، چرا که پیش از انجام این کار میبایست به پزشک مراجعه کنید و از او در این باره بپرسید، چرا که میتواند در برخی از گروه های سنی می تواند زیان های از جمله کم خونی و کاهش ناگهانی «ویتامین بی ۱۲» را به همراه داشته باشد.

اولین نکته مربوط به کاهش وزن است . مسلما شما اگر بخشی از مواد غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کنید، وزنتان کاهش میابد. مطالعات انجام شده در 15 پژوهش نشاند دهده است که رژیم غذایی گیاهی حتی بدون ورزش نیز کاهش وزرن را به دنبال خواهد داشت.

دومین نکته ی مهم این ست که کاهش و یا حذف موثر گوشت از رژیم غذایی، ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. این امر بدین دلیل اتفاق می افتد که میزان کلسترول و فشار خون کاهش می یاد و در نتیجه بیماری های قلبی خطر ابتلا به بیماری های قلبی نیز کاهش پیدا می کند.

کاهش ابتلا به دیابت نیز سومین نکته ی حائز اهمیت در حذف گوشت از رژیم غذایی است. بر طبق مطالعات، افرادی که در تمام طول هفته گوشت مصرف می کنند تا ۲۷ درصد نسبت به گیاهخواران بشتر به دیابت مبتلا می شوند. همچنین در میان افرادی که از گوشت های فرآوری شده استفاده می کردند این میزان تا ۳۸ درصد افزایش پیدا کرد.

حذف گوشت به کاهش ابتلا به سرطان نیز کمک می کند. بر طبق گزارشات منتشر شده از مرکز بهداشت جهانی ، نشان داده شده است که برخی از گوشت های فراوری شده ماند بیکن و سالامی در معرض اشعه گاما قرار میگیرند که این خود تاثیر مستقیم بر ابتلا افراد به سرطان میگذارد.

تغییر در باکتری های شکمی یکی دیگر از تاثیرات حذف گوشت از رژیم غذایی افراد است. پژوهش های انجام شده در گیاهخوان نشان داده است که معده ی اینگونه افراد دارای باکتری های مفید بیشتری است.
همانطور که میبینید، با یک رژیم غذایی سالم می توانید سلامتی خود را تضمین کنید. برای خواندن نکات بیشتر در این زمینه به لینک زیر مراجعه کنید.

اگر به مدت یک سال، گوشت را از رژیم غذایی تان حذف کنید چه اتفاقاتی در بدن تان خواهد افتاد؟