تعطیلات عید، گشت و گذار، نشستن پشت میز و صندلی رستورانی مدام و هر شب، دید و بازدید و شکم گردی، همه و همه به پایان رسیده است. بعد از این همه تفریح، حال لازم است که یک مقدار، به فکر اضافه وزنی که گریبان گیرمان شده است باشیم.

چه چیز بهتر از یک سالاد خوشمزه ی شکم پر کن و سبک که بتواند ما را در این راه، یاری کند؟ با ما همراه باشید تا طرز تهیه ی یک سالاد خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه سالاد رژیمی پلومن

 

در این مطلب به آموزش سالاد رژیمی می پردازیم به نام سالاد پلومن که هم طعم بسیار خوبی دارد و هم مقوی و در عین حال رژیمی است. از این سالاد می توانید به عنوان پیش غذا و یا به جای یک شام سبک استفاده کنید.

مواد لازم:

•    پیاز قرمز ۱عدد
•    شکر ۱/۲ قاشق غذاخوری
•    سیر ۴ حبه
•    سرکه قرمز ۲ قاشق غذاخوری
•    نمک به میزان لازم
•    سس خردل ۱ قاشق چای خوری
•    عسل ۱ قاشق چای خوری
•    سرکه سفید ۲ قاشق غذاخوری
•    روغن زیتون ۴ قاشق غذاخوری
•    فلفل سیاه به میزان لازم
•    شاهی ۱۰۰ گرم
•    کاهو ۱ عدد
•    سیب ۱ عدد
•    کرفس ۳ شاخه
•    تربچه ۸ عدد
•    کالباس ۸ ورقه
•    پنیر چدار ۱۰۰ گرم
•    پنیر بلو چیز ۱۰۰ گرم

طرز تهیه ی سالاد پلومن

در ابتدا ترشی پیاز را به صورت زیر آماده کنید:

پیاز را حلقه حلقه کرده و با شکر، سیر، سرکه ی قرمز و مقداری نمک در ظرفی مخلوط می کنیم. این مخلوط را برای یک ساعت کنار می گذاریم تا مواد به خوبی به داخل پیاز نفوذ کنند.

سپس سس سالاد را به شرح زیر درست می کنیم:

سس خردل، عسل، سرکه ی سفید و روغن زیتون را با مقداری نمک و فلفل سیاه ترکیب کرده و خوب به هم می زنیم.
اکنون شاهی، کاهو، سیب، کرفس و تربچه را خرد کرده و در ظرف مورد نظرمان با هم مخلوط می کنیم و سسی را که از پیش آماده کردیم روی آن ها می ریزیم. سپس تکه های کالباس خرد شده، پنیر و ترشی پیاز را به شکل دلخواه روی سالاد پخش می کنیم.