با خرید تورهای گردشگری شما علاوه بر دیدن از جاذبه های گردشگری فوق العاده شانس این را خواهید داشت تا از غذاهای مختلف بچشید و امتحان کنید.

به جای سفر شما غذاهای خارجی را در خانه درست کنید.

آموزش آشپزی امروز را به یک غذای دریایی و سالاد مناسب همراهش اختصاص داده ایم. حتی اگر جز کسانی هستید که خیلی غذاهای دریایی باب میل تان نیست، با طبخ سالمون تری یاکی، عاشق این غذا خواهید شد. این غذا برای چیدن میزغذاخوری مهمانی نیز بسیار مناسب و شکیل است.

آموزش پخت سالمون تری یاکی

آموزش پخت سالمون تری یاکی

آموزش پخت ماهی تری یاکی

تری یاکی، نوع پخت ژاپنی است که در آن گوشت با سس سویا پخته می شود. می توان از انواع گوشت قرمز، ماهی و مرغ با این روش پخت استفاده کرد.

مواد لازم

    زنجبیل  ۱ تکه
سیر ۲ حبه
سس سویا ۳ قاشق غذاخوری
شیره درخت افرا  ۲ قاشق غذاخوری
سرکه سفید ۱ قاشق غذاخوری
روغن زیتون به میزان لازم
فیله ماهی سالمون ۴ تکه
نمک  به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه

ابتدا سس تری یاکی را آماده کنید. زنجبیل، سیر پوست کنده و ورق ورق شده، شیره درخت افرا، سرکه سفید، کمی روغن زیتون و  سس سویا را با هم ترکیب کنید.

فیله های سالمون را در ظرفی چیده و روی آن، نمک ، فلفل و سس تهیه شده را بریزید. روی ظرف را با فویل ببینید و به مدت دو ساعت در یخچال بگذارید. پس از استراحت، ماهی ها را در تابه ای با روغن کم و حرارت ملایم، سرخ کنید. در حین سرخ شدن، سس داخل ظرف را روی ماهی ها بریزید .

نکته: بجای شیره افرا، می توانید از عسل نیز استفاده کنید.

سالاد مدیترانه ای

سالاد مدیترانه ای

طرز تهیه سالاد مدیرترانه ای

سالاد مدیترانه ای به دلیل وجود پنیر فتا و لوبیا سفید پروتئین بالایی دارد و برای کسانی که رژیم دارند، می تواند یک غذای کامل باشد.

مواد لازم

250  گرم لوبیا سبز
۲ عدد پرتقال
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
۲ قاشق غذاخوری سرکه سفید
۱۷۰ گرم پنیر فتا
۷۰۰ گرم کاهو
۱ عدد کوچک پیاز
۴۵۰ گرم لوبیا سفید

روش تهیه

در قابلمه ای آب را بجوش آورید و در آن کمی نمک بریزید. سپس لوبیاهای سبز را به مدت 4 تا 6 دقیقه در آن بریزید تا ترد شده و کمی بپزند. بعد از پختن و آبکشی کردم، روی آنها کمی آب سرد ریخته و بگذارید تا لوبیاها خنک شوند. سر و ته پرتقال را ببرید و آن را پوست گیری کنید. (لایه سفید نباید روی پرتقال باشد). سپس آن را حلقه های ریز ریز برش بزنید.

کاسه ای بردارید و در آن روغن زیتون را همراه با سرکه بریزید. روی آن نمک و فلفل بزنید و سپس ، پنیر فتا، پرتقال های حلقه شده، کاهو، پیاز ، لوبیا سفید و سبز را اضافه کرده و مواد را ترکیب کنید. می توانید به جای سرکه سفید از سرکه قرمز یا بالزامیک هم استفاده کنید.

چرا ماهی سالمون؟

قرارگیری ماهی سالمون در این غذا ، به دلیل خواص بالایی است که این ماهی دارد. رنگ دانه های کارتنوییدی این ماهی، آنتی‌ اکسیدان‌ های قوی ای هستند که موجب رشد و سلامت بدن شده و همچنین با جذب رادیکال‌ های آزاد مضر موجود در بدن انسان، از ایجاد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌ کند. همچنین، سالمون به دلیل داشتن امگا 3 قابل جذب، خاصیت ضدالتهابی داشته و از بین برنده دردهای مفصلی و روماتیسمی است. این ماهی یک منبع غنی ویتامین D است. به علاوه میزان ویتامین ب 12 آن، از میگو، مرغ و گوشت قرمز بیشتر است.

نکته: ماهی سالمون، ماهی چرب است؛ تقریبا در تمام بخش های آن چربی پخش شده است. گرچه این چربی غیراشباع است، اما توصیه می کنیم افرادی که مبتلا به چربی خون، کبد چرب و در حال رژیم هستند، بهتر است از ماهی های دیگر در این دستور غذایی استفاده کنند.