شمای یکی از غذاهای ساده و خوشمزه ایست که دستور تهیه ی آسانی دارد. این غذا با مواد اولیه ی متلفی تهیه می شود. اما ما امروز قصد داریم تا طرز تهیه ی آن را با بلغور به شما آموزش دهیم، بلغور که برای تقویت سیستم دفاعی بدن در زمستان، یبوست و و بهبود تنبلی‌ و کندی عملکرد روده‌ها بسیار مناسب است.

همچنین “بلغور گندم” به دلیل داشتن فیبر و سرشار بودن از پروتیئن، پتاسیم و آهن از دیگر جایگزین های مواد گوشتی می تواند باشد.

حال اگر مایلید تا این غذای خوشمزه را درست کنید، با ما همراه شوید.

طرز تهیه شامی بلغور

طرز تهیه شامی بلغور

طرز تهیه ی شای بلغور

 

مواد لازم

 

بلغور گندم 250 گرم
پیاز بزرگ 1 عدد
پودر موسیر 2 قاشق غذاخوری
پنیر سفید 100 گرم
تخم مرغ 3 عدد
روغن مایع به میزان لازم
ادویه مخصوص و نمک و زردچوبه از هر کدام 1 قاشق چایخوری
جعفری یا گشنیز خشک 1 یا 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در ابتدا، بلغور را به همراه آب و نمک بپزید، آنقدر که آب آن کاملا تبخیر شود و جذب بلغور شود. سپس آن را کنار بگذارید تا سرد شود.
حال مقداری از بلغور را برداشته و با پنیر به وسیله ی چنگال مخلوط کنید. سپس جعرفی خشک را به آن بیفزایید. بعد پیاز رنده شده را به آن بیفزایید و خوب مخلوط کنید. به دلیل حجم بالای بلغور، آن را کم کم به ظرف اضافه کنید.
بعد نمک ، ادویه ، زردچوبه ، پودر سیر یا پودر موسیر را به آن افزوده و به کمک دست خوب با هم مخلوط کنید.
در این مرحله تخم مرغ ها را شکسته و با دست همه ی مواد را با هم مخلوط کنید. سپس کم کم باقی مانده ی بلغور ها را نیز اضافه کنید تا بلغورها تمام شوند. مواد را خوب ورز دهید.
سپس از مواد برداشته و به هر شکلی که دوست دارید در آورید و در ماهی تابه ای که روغن مایه را از قبل داغ کرده اید، بریزید تا سرخ شود.