هوا که گرم بشود، فرزندان دلبندتان قطعا از شما طلب بستنی های خوشمزه و رنگی می کنند. بستنی مواد نگه دارنده دارد و شیرینی آن هم زیاد است. درست است که کودکان هنوز زمانی از عمرشان نگذشته است، اما چه خوب است که از همین کودکی، به میزان کالری و قندی که کودکان مصرف می کنند، توجه کنید.

طرز تهیه یک بستنی کم کالری برای کودکان

طرز تهیه یک بستنی کم کالری برای کودکان

بستنی کم کالری برای کودکان

به همین دلیل ما در این مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه ی یک بستنی سالم با کالری کم آشنا کنیم تا در منزل برای کودکان دلبندتان درست کنید.

برای تهیه ی این بستنی کم کالری به مواد اولیه زیر نیاز دارید:

یک و نیم پیمانه ماست کم چرب یا بدون چربی
یک و نیم پیمانه توت فرنگی یا شاهتوت یخ زده (می توانید از مخلوط هر دو استفاده کنید)
۶ عدد لیوان کوچک یکبار مصرف
کاغذ آلومینیوم
چوب بستنی (می توانید از قاشق چایخوری استفاده کنید)

طرز تهیه بستنی سالم و کم کالری برای کودکان :
در ابتدا موز را حلقه حلقه کنید و به همراه ماست و توت های یخ زده درون مخلوط کن ریخته و آن ها را با هم مخلوط کنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مخلوط یکدستی به دست آید.
سپس مایعی که درست کردید را به اندازه ی مساوی درون لیوان های کاغذی بریزید و لیوان ها را با کاغذ آلومینیومی بپوشانید. وسط آن را سوراخ کنید و چوب های بستنی (یا قاشق چای خوری) را به داخل آن فرو کنید.
این لیوان ها را برای مدت 3 الی 4 ساعت درون فریزر قرار دهید تا بستنی ها آماده شوند. بعد لیوان ها را آورده و کاغذ آن ها را پاره کنید و بستنی ها را برای کودکتان سرو کنید.