اغلب کسانی که قصد رژیم گرفتن و کاهش وزن دارند، کرفس را در رژیم غذایی خود می گنجانند. کرفس دارای خواص زیادی است که از جمله ی آن می توان به کاهش دردهای معده، فشار خون بالا، بوی بد دهان، یبوست، ناراحتی های اعصاب، عفونت مجاری ادراری، آرتروز، روماتیسم اشاره کرد.
کرفس سرشار از ویتامین B6، منیزیم، کلسیم و فسفر است. ویتامین های A و K، پتاسیم، منگنز و فیبر غذایی از دیگر مواد مفید موجود در کرفس هستند.
از جمله فواید کرفس و آب کرفس میتوان به کاهش وزن و لاغری اشاره کرد. اگر اضافه وزن دارید به جای دنبال کردن رژیم های سفت و سخت در روز چندبار آب کرفس بخورید. بدین ترتیب اشتهای شما برای خوردن شیرینی جات و غذاهای چرب و سنگین کم می شود و به تدریج با مصرف غذای کمتر به وزن دلخواهتان می رسید.
با این تفاسیر، ما در ادامه ی مطلب قصد داریم شما را با طرز تهیه ی یک سالاد خوشمزه ی رژیمی با کرفس آشنا کنیم.

طرز تهیه سالاد کرفس

برای آن که این سالاد را درست کنید به مواد زیر نیاز دارید:

مواد لازم:

کاهو ۱۲۰ گرم
کرفس خرد شده ۱۲۰ گرم
قارچ کنسرو شده ۲۵۰ گرم
گردو ۳ قاشق سوپخوری
سس مایونز ۳ قاشق سوپخوری
روغن زیتون ۳ قاشق سوپخوری
آب لیموترش ۲ قاشق سوپخوری
سرکه ۲ قاشق سوپخوری
فلفل قدری

طرز تهیه:

گردو را پوست بکنید و خرد کنید. مغز کاهو را شسته و به رشته های نازک خرد کنید. همچنین کرفس مغزدار را نیز آورده و به شکل خلالی خرد کنید. حال سس مایونز را با نمک، فلفل، سرکه و روغن زیتون مخلوط کنید و سپس قارچ را تمیز کنید. قارچ ها را هم به شکل خلالی خرد کنید و کمی تفت دهید. بعد تمامی مواد را با سس مخلوط کنید و در ظرف بریزید.
حال روی سالاد را با مغز گردو نیمه شده را به همراه لبوی قالب زده و زیتون تزئین کنید. حتی می توانید برای آنکه کالری سس مایونز را به بدن خود وارد نکنید، آن را از این سالاد حذف کنید و با سایر مواد اولیه این سالاد را درست کنید و میل کنید.