این روزها اگر نیاز دارید که نوشیدنی های پر انرژی میل کنید تا بتوانید در این روزهای پایانی سال بیشتر فعالیت کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که این نوشیدنی های انرژی زا را به راحتی در خانه درست کنید و کلی انرژی بگیرید. با ادامه ی مطلب با ما همراه شوید.

نوشیدنی های انرژی زا فاقد کافئین

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی

طرز تهیه نوشیدنی انرژی زا خانگی

نوشیدنی انرژی زا 1

این نوشیدنی را می بایست بین 3 الی 4 لیوان در طول روز میل کنید.
مواد لازم: آب تصفیه شده – ۱ اسلایس لیمو – مقدار کمی فلفل قرمز
طرز تهیه:
علاوه بر این که روزانه باید ۷ الی ۸ ساعت بخوابید آبرسانی به بدن نیز اهمیت زیادی دارد تا عملکرد بدن در سطح بالایی قرار بگیرد. مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی فقط آب، لیمو و مقدار کمی فلفل قرمز است. لیمو هم به نوشیدنی طعم خوبی می دهد و هم تاثیر قلیایی روی سیستم بدن دارد که به بدن کمک می کند سطح PH متعادلی داشته باشد. فلفل قرمز نیز با سالم نگه داشتن سیستم قلبی عروقی بدن از قلب محافظت می کند. ترکیب این مواد با ۴ الی ۵ لیوان آب همان تاثیر ۸ لیوان آب روزانه را خواهد داشت.

نوشیدنی انرژی زا شماره ۲:

به مقدار نیاز در طول روز میل کنید و توجه داشته باشید قبل از خواب این نوشیدنی را مصرف نکنید.

مواد لازم:
آب گرم ۱ لیوان
عسل ۱ و نیم الی ۲ قاشق چایخوری
ریشه زنجبیل تازه ۲ سانتیمتر
پودر هل ¼ قاشق چایخوری
زردچوبه ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه:
در ابتدا زنجبیل را خرد کنید و آب آن را بگیرید و درون لیوان بریزید. باقی مواد را به آن اضافه کنید و روی آن ها آب گرم بریزید.
این نوشیدنی علاوه بر آنکه بسیار انرژی زا است، بسیار هم خوشمزه است و بدون هیچ کافئین و شکر، می تواند سرعت متابولیسم بدن شما را افزایش دهد و خواب آلودگی بعد از خوردن نهار را از بین ببرد.

نوشیدنی های انرژی زا شماره ۳:

صبح ها ۱ لیوان

مواد لازم :
موز رسیده ۱ عدد
¼ پیمانه بادام یا ۲ قاشق غذاخوری کره بادام
پودر پروتئین آب پنیر ۱ قاشق
برگ کلم پیچ ۲ عدد
ماست ½ پیمانه
بذر کتان ۱ قاشق غذاخوری
شیر ۱ پیمانه

طرز تهیه :
این مواد را با هم مخلوط کنید و در وعده ی صبحانه ی خود میل کنید. هم انرژی میگیرید و هم پروتئین مورد نیاز بدنتان را دریافت می کنید.