شامی یکی از غذاهایی است که به راحتی تهیه می شود و می تواند در انواع مختلفی سرو شود.

حتی کسانی که رژیم دارند هم می توانند نوع رژیمی آن را درست کنند و از خوردن آن لذت ببرند.

در ادامه ی مطلب با ما همراه شوید چرا که قصد داریم طرز تهیه ی یک شامی رژیمی را به شما آموزش دهیم.

 

مواد لازم

سویا یک‌ پیمانه پیمانه
تخم ‏مرغ ۲ عدد
جعفری خرد شده به مقدار لازم
پیاز ۱ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاه زردچوبه به مقدار لازم
زیره نصف قاشق چایخوری
آرد نخودچی 2 قاشق غذاخوری
آرد سوخاری 2 قاشق غذاخوری
سیردو حبه
نان تست دو عدد

شامی سویا

شامی سویا

طرز پخت شامی سویا

اول از همه سویا را برای مدت نیم ساعت خیس کنید. سپس آن را آبکشی کنید تا هیچ آبی نداشته باشید. سپس پیاز، سیر و نان تست را چرخ کنید.

بعد از این کار، نمک، فلفل، زردچوبه، و زیره را به آنها اضافه کنید و جعرفی خرد شده را نیز به آنها بیفزایید.

سپس آرد نخودچی و آرد سوخاری و تخم مرغ را به مواد بیفزایید و با هم مخلوط کنید و برای چند دقیقه ورز دهید.

از این مواد به اندازه برداشته و به یک اندازه و درست آنها را گرد کنید. تابه ای حاوی روغن آورده و شامی های گرد شده را با فاصله درون روغن روی حرارت ملایم سرخ کنید.

با سرو آن در ظرفی زیبا به همراه سبزیجات پخته شده، از اهل خانه که پشت میز چوبی غذاخوری منتظر خودرن دست پخت شما هستند، پذیرایی کنید.