معمولا وقتی به دستور پخت غذاهای مختف مراجعه میکنید، با لیستی از غذاهای رنگی و پر از کالری رو به رو میشوید که شما را وسوسه به طبخ، سرو و صرف آنها میکند. اما امروز ما قصد داریم غذایی را به شما آموزش دهیم که برای سرو آن 45 دقیقه زمان لازم دارید و از سوی دیگر میزان کالری، چربی و کربوهیدرات آن کم است. میزان کالری آن تنها 63، 2 گرم چربی، 14 میلی گرم کلسترول،0 گرم فیبر، 7 گرم پروتئین، 4 گرم کربوهیدرات، 293 میلی گرم سدیم، 0 میلی گرم آهن، 8 میلی گرم کلسیم است. نام این غذا سویچه است. البته، اگر میتوانید صدف تهیه کنید، این غذا را امتحان کنید.

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری پیازچه سبز خرد شده
یک حبه سیر خرد شده
یک قاشق غذاخوری گشنیز خرد شده
نصف فلفل دلمه‌ای زرد
نصف فلفل دلمه‌ای قرمز
دو قاشق چایخوری هالاپینیو(فلفل)
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
به میزان دلخواه زنجیبل
آب دو عدد لیموی تازه
یک قاشق غذاخوری روغن دانه انگور
453 گرم صدف تمیز شده

و اما طرز تهیه سویچه :

درست کردن این غذا بسیار آسان است. در ابتدا  پیازچه، سیر، گشنیز، فلفل‌های دلمه‌ای، هالاپینیو، یک چهارم قاشق چایخوری نمک، زنجبیل، آب لیمو و روغن را در کاسه ای بزرگ بریزد و آنها را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس صدف ها را به آنها اضافه کنید و به هم بزنید. با کیسه ای پلاستیکی روی آن را بپوشانید و به مدت 30 دقیقه تا 3 ساعت در یخچال قرار دهید. برای سرو کردن بر روی آن نمک و فلفل سیاه بپاشید. نوش جان!