چنانچه قصد دارید تا با استفاده از ماهی قزل آلا یک غذای خوشمزه درست کنید، پیشنهاد ما به شما درست کردن این غذا به شکل رژیمی است. با ویکس فودز همراه شوید تا طرز تهیه آن را بیاموزید.

طرز تهیه ماهی قزل آلای رژیمی

مواد لازم:

ماهی قزل آلا  1عدد (به تعداد نفرات)
گوجه فرنگی حلقه شده :   2عدد
لیمو ترش تازه حلقه شده :1عدد
نمک  به مقدار لازم
پودر زنجبیل  به مقدار لازم
سیر و شوید تازه  به مقدار لازم

و اما طرز تهیه:

در ابتدا ماهی را خوب بشویی و تمیز کنید. سپس درون شکم آن کمی سیر بمالید و مقداری پودر زنجبیل و نمک داخل شکم ماهی بپاشید و کمی شوید تازه هم بریزید. سپس آن را برای مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید تا مواد به خورد ماهی برود.

سپس ماهی را از یخچال بیرون آورده و با استفاده از برس آشپزخانه، در حدود نصف قاشق غذا خوری روغن زیتون روی آن بمالید.

حال کاغذ آلومینیوم آورده و چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید، سپس چند حدقه لیمو ترش بر روی آن قرار داده و در آخر ماهی را روی آنها قرار داده و دوباره حلقه های گوجه و لیمو ترش را روی ماهی بگذارید.
حال کاغذ آلومینیوم را محکم ببندید و در فر روی میله های وسط با درجه حرارت ۲۲۰ الی ۲۵۰ درجه سانتی گراد قرار دهید و برای مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه صبر کنید تا بپزد. ماهی رژیمی و البته خوشمزه شما اماده است، نوش جان!
روی کاغذ آلومینیوم چند حلقه گوجه فرنگی بگذارید ، بعد چند حلقه لیمو ترش ، سپس ماهی را روی گوجه  حرارت ۲۵۰- ۲۲۰ درجه سانتیگراد قرار دهید . در مدت نیم ساعت یا ۴۵ دقیقه ماهی آماده می شود ، عصاره گوجه و لیمو ترش به خورد ماهی می رود که بسیار خوشمزه است.