پروتئین جگر سیاه در رده پروتئین گوشت قرمزاست اما آهن جگر ۲ تا ۳ برابر آهن گوشت گاو بوده و سرشار از چربی است. تقریبا ۲ برابر گوشت قرمز کم چرب مقدار کلسترول آن است.

حدود ۸۰ کالری انرژی یک سیخ جگر داشته و در هر ۱۰۰ گرم آن ۱۸۵ کالری و جگر سرخ شده در همین میزان ۳۳۰ کالری انرژی به همراه مقدار بیشتر کلسترول نهفته است. در آموزش آشپزی قورمه جگر با ما همراه باشید.

مواد لازم برای قورمه جگر  :

 جگر گوسفند : ۱ عدد

 سيب زميني : ۲ عدد

گوجه فرنگي : ۴ عدد

پياز داغ : ۴ قاشق غذا خوري

نمك و زرد چوبه و فلفل : به ميزان لازم

جعفري خرد شده : ۴ قاشق غذا خوري

رب گوجه فرنگي : ۱ قاشق غذا خوری

رولت جگر , طرز تهیه رولت جگر , پخت غذای رولت جگر

طرز تهيه قورمه جگر :

ابتداجگر راشسته و در ابعاد تقريبي ۲در ۲ سانتيمتر خرد كنيد و بامقداري آب و نمك و زرچوبه و فلفل بپزيد.سپس سيب زميني ها و گوجه فرنگي را پوست كنده به اندازه جگر خرد كنيد. سيب زميني ها را يك ساعت مانده به پايان طبخ اضافه كرده و با حرارت ملايم بپزيد و بقيه مواد را در ۱۰ دقيقه آخر اضافه نماييد.

نکته: بدون سيب زميني هم اين غذا را مي توان درست كرد.