با توجه به شرایط خاصی که در ماه رمضان بر روزه داران حاکم می شود، نوع تغذیه اهمیت بسیاری پیدا می کند.

شما باید در سفره ی سحری و افطاری برخی غذاها را گنجانده و از خوردن برخی خوراکی ها اجتناب نمایید.

شما باید در وعده ی سحری از خوردن غذاهای سنگین که معده تان را تحت فشار قرار دهند، پرهیز کنید.

اما باید غذای با مواد مغذی و ویتامین های کامل میل کنید که حتما مقدار کافی پروتئین نیز در خود جای داده باشد.

پروتئین ها در مدت زمان طولانی تری احساس سیری و انرژی بخشی برایتان خواهند داشت.

همین طور حتما باید از سبزیجات آبدار در وعده ی سحری استفاده کنید تا احساس تشنگی کمتر به شما تا موقع افطار فشار بیاورد.

سعی داشته باشید که در وعده ی سحری از خوردن غذاهای قندی خودداری کرده و میزان کمتری کربوهیدرات دریافت نمایید.

 

سبد غذایی مناسب در وعده سحری روزه داران

 

خرما

مصرف خرما در وعده ی سحری را فراموش نکنید. خرما برای تامین انرژی شما تا هنگام افطار فوق العاده عمل خواهد کرد.

غذاهای مناسب سحری |خرما

غذاهای مناسب سحری |خرما

پروتئین

همان طور که گفتیم پروتئین ها باید حتما در سفره ی سحری جای داشته باشند. روند کند هضم پروتئین ها سبب می شود که ساعات طولانی تری احساس سیری همراهتان باشد.

غذاهای مناسب سحری | پروتئین

غذاهای مناسب سحری | پروتئین

چربی های مفید

سعید کنید حتما در بشقاب سحری خود از ماهی هایی نظیر قزل آلا، سالمون و… استفاده کنید. همین طور روغن زیتون، مغزها ازجمله گردو، بادام و پسته را فراموش نکنید.

غذاهای مناسب سحری | چربی های مفید

غذاهای مناسب سحری | چربی های مفید

سبزی های تازه

اگر بتوانید همراه غذای سحری از سبزی خوردن تازه استفاده کنید، در تحمل تشنگی بهتر عمل خواهید کرد. همین طور اسفناج؛ کلم، کدو سبز و لیموی تازه بهترین گزینه های در وعده ی سحری به شمار می روند.

غذاهای مناسب سحری | سبزی های تازه

غذاهای مناسب سحری | سبزی های تازه

در وعده ی سحر چه چیزهایی نخوریم؟

برای سحری باید از خوردن نان سفید، شیرینی، نوشیدنی های کافئین دار و گازدار، غذاهای سرخ کردنی، غذاهای شور و پرادویه، آبمیوه های قندی، و خوراکی هایی از این قبیل اجتناب کنید تا بدن شما روال سالم تری را در ماه مبارک رمضان طی کند.