با فرا رسیدن تابستان افراد سنگین وزن بیشتر احساس چاقی می کنند. از این رو به غذاهای رژیمی بیش از پیش توجه می کنند. در واقع افراد چاق در فصل های گرم سال بیشتر به وزن خودشان توجه می کنند و دوست دارند سریعتر سبک شوند!

جهت استعلام قیمت صندلی اوپن کلیک کنید.

عده ای از افراد با غذا نخوردن دنبال کاهش وزن هستند که این درست نیست و عوارض دیگری در پی دارد. در اینجا راه حلی را بیان میکنیم که با خوردن غذا وزن کم می کنید! به این ترتیب نه گرسنگی می کشید و به هدفتان هم می رسید.

در واقع برخی مواد غذایی وجود دارند که وزن را کاهش میدهند کافیست با این مواد غذایی خوشمزه برای خود بپزید تا غذای رژیمی مخصوص خود را داشته باشید.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی ها مخازنی از آنتی اکسیدان های بسته بندی شده هستند که می توانند شما را با طراوت نگه دارند، گوجه فرنگی غنی ترین منبع لیکوپن و یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند التهاب در بدن را کاهش دهد و به نوبه خود به کنترل سطوح لپتین کمک کند.

لپتین یک هورمون تنظیم اشتها است که می تواند اشتها را کم کند. به علاوه آنها کم کالری و سرشار از ویتامین C هستند، ویتامین C یک آنتی اکسیدان مربوط به افزایش سوزاندن چربی به خصوص در ورزش است.

توت ها
شما می دانید تابستان زمانی است که بازارهای میوه فروشی سرشار از انواع توت ها شود، اما این طعم لذت بخش فقط یک ضیافت برای حس چشایی شما نیست. در یک مطالعه، محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که خوردن انواع توت ها، به لطف بار گلایسمی پایین آن ها (میزان گلوکز کم) ، که به معنی نفوذ قند کمتر به خون برای فرونشاندن گرسنگی است، می تواند شما را از افزایش وزن حفاظت کند.

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

مواد غذایی مناسب برای کاهش وزن

میگو
۸۵ گرم میگو حاوی ۱۰۱ کالری و تنها ۱ گرم چربی، در عین حال حاوی ۱۹ گرم پروتئین است، که شما را سیر می کند، بنابراین شما بعد از آن کمتر غذا می خورید. آنها همچنین منبع خوبی از سلنیوم و ویتامین B سرشار از انرژی هستند. فقط مطمئن شوید که انواع سرخ شده در کره و سرخ شده در روغن فراوان به نفع سرخ کردن با روغن کم، انواع بو داده، آب پز و کبابی کنار روند ( میگو را با کره و روغن فراوان سرخ نکنید). به عنوان تمیزترین، سالم ترین میگو که سازگار با محیط زیست نیز است، میگو پرورشی (سالم ترین اما سخت پیدا می شود) یا میگو وحشی را انتخاب کنید.

اسفناج
یک دلیل وجود دارد که اسفناج را در لیست بسیاری از غذاهای مفید و سرشار از مواد مغذی قرار می دهد: برگ سبز اسفناج سرشار از ویتامین A، ویتامین C، آهن و فولات است و فقط ۷ کالری در هر پیمانه دارد و عملا بدون کالری است. و آن یک سلاح مخفی تر در آستین خود دارد: که می تواند اشتها را کاهش دهد.

هندوانه
خوردن هندوانه در تابستان به یک سنت برای ما ایرانی ها بدل شده از طرفی طعم شیرین آن می تواند حس چشایی شما را فریب دهد تا اشتهای شما کم شود، پس به جای خواستن، یک تکه کیک، که شما با آن صدها کالری را ذخیره خواهید کرد. خوردن یک قطعه هندوانه را جایگزین کنید. از آنجا که هندوانه ۹۲٪ آب است، می تواند گرسنگی مربوط به کم شدن آب بدن را دفع کند.