زمانی که به رستوران یا فست فود می روید معمولا مواردی چون قیمت میز چوبی یا دکوراسیون داخلی مهمتر از کیفیت و طعم غذایی که می خورید نیستند پس بهتر است بر اساس ظاهر رستوران قضاوت نکنید و معیارتان برای انتخاب غذاخوری مناسب کیفیت و سلامت غذا قرار دهید.

اگرچه نمی توان هیچ مواد غذایی را بد تلقی کرد اما ترکیب چند مورد یا استفاده نادرست از یک یا چند مواد غذایی می تواند الگوی ناسالمی را به وجود آورد.

رعایت بهداشت و میزان کالری موجود در فست فود مهمترین مواردی است که لازم است به آنها دقت شود. از آنجایی که به دلیل شمار زیاد مشتری خدمه فست فود قادر نیستند به طور کامل در ساعت شلوغی نکات بهداشتی را رعایت کنند بهتر است زممانی که فست فود کمی خلوت تر است به آنجا مراجعه کنید.

اگرچه متخصصان تغذیه مصرف طولانی مدت فست فود را توصیه نمی کنند اما نکاتی وجود دارند که در صورت استفاده طولانی از فست فود بهتر است رعایت شوند.

fastfood

fastfood

ــ در صورتی که دسترسی به غذای خانگی ندارید بهتر است فقط نهار را در فست فود بخورید و برای شما یک وعده غذای سبک در نظر بگیرید.

ــ سعی کنید غذاهای کبابی را انتخاب کنید و تا حد امکان از غذاهای سرخ کردنی پرهیز کنید.

ــ سوپ‌هایی را انتخاب کنید که حاوی خامه یا کره نباشند.

ــ سس های سالاد چرب چندان مناسب نیستند سعی کنید از انواع کم چرب آن استفاده کنید.

ــ از سهم‌های کوچک‌تر غذایی استفاده کنید تا دریافت چربی و کالری کاهش یابد.

ــ اگر می‌خواهید ساندویچ سفارش دهید، گوشت‌های لخم یا مرغ بریان شده را به جای انواع سرخ شده انتخاب کنید (مثل برگر یا استیک و پنیر).

ــ آب، شیر کم چرب یا دوغ را به جای آبمیوه یا شیر کامل و نوشابه مصرف نمایید.

ــ سعی کنید پیتزاهایی که حاوی سبزیجات هستند را به انواع دیگر که گوشت قرمز دارند را ترجیح دهید.