قبل تر، هنگامی که مهمانان پشت میز و صندلی غذاخوری مینشستند، از خوردن سالاد کمی نگرانی داشتند، چرا که معمولا سالاد ها با سس های چربی سرو میشدند که کالری زیادی داشتند. اما امروز کمی فراتر از همیشه میرویم و یک سالاد مخصوص اسپانیایی اما با یک سس چربی سوز را به شما آموزش میدهیم. پس با ویکی فودز همراه شوید.

سالاد اسپانیایی

مواد لازم:

   برگ کاهوی جوان خرد شده: 2 پیمانه

    لوبیای سفید پخته: یک چهارم پیمانه

    کلم بروکلی خرد شده: یک دوم پیمانه

    فلفل دلمه ای رنگی خرد شده: یک چهارم پیمانه

    پودر پنیر پارمسان: 3 قاشق سوپخوری

    اسفناج تازه خرد شده به صورت درشت: یک دوم پیمانه

    گوجه گیلاسی: یک چهارم پیمانه

    مرغ گریل شده خرد شده: یک چهارم پیمانه

    دانه انار: 2 قاشق سوپخوری

مواد لازم جهت سس سبز:

    ماست: 1 پیمانه

    اسفناج: 1 پیمانه

    شوید خشک: 1 قاشق سوپخوری

    نمک و فلفل: به میزان لازم

    روغن زیتون: یک چهارم پیمانه

    کلم بروکلی: یک چهارم پیمانه

    پنیرصبحانه: 2 قاشق سوپخوری

    آب لیموترش تازه: 2 عدد

طرز تهیه سس:

  1. همه مواد سس را درون دستگاه غذاساز ریخته و مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود و برای خنک شدن در یخچال می گذاریم.
  2. ابتدا لوبیا سفید را پخته، می گذاریم تا خنک شود. برگ کاهو و اسفناج را خرد کرده، فلفل دلمه ای ها را به صورت خلالی باریک برش می زنیم و همراه کلم بروکلی به مواد اضافه و مخلوط می کنیم.
  3. مرغ گریل شده را که مزه دارش کرده ایم، چهارگوش خرد می کنیم و روی سالاد می ریزیم و گوجه های گیلاسی را نیز روی سالاد می گذاریم. کمی از دانه های انار و پودر پنیر پارمسان روی سالاد می پاشیم و سس سبز را کنار سالاد سرو می کنیم.

نکته:

سس سبز یک سس کاملا سالم و البته چربی سوز است و می تواند برای کلیه سالادهای دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

الهام گرفته از آکا ایران