چنانچه در پی آن هستید که غذایی خوشمزه و البته رژیمی میل کنید تا تناسب اندامتان به هم نخورد، میتوانید این غذا را در خانه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید و بدون نگرانی از افزایش وزن، آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

پای سبزیجات رژیمی

مواد لازم خمیر پای

آرد سه و نیم لیوان
کره 220 گرم
آب سرد پنج قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ دو شماره
آب لیمو دو قاشق غذاخوری
نمک یک قاشق چایخوری
شکر سه قاشق غذاخوری

روش تهیه خمیر پای

در ابتدا، آرد، شکر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. سپس کره ی سرد و سفت را به وسیله ی چاقو به تکه های کوچک برش دهید و به مخلوط اضافه کنید. سپس به وسیله ی نوک انگشتانتان مواد را با یکدیگر مخلوط کنید.
حال کاسه ای آورده و آب سرد، آب لیمو و تخم مرغ را درون آن ریخته و با چنگال بزنید تا یکدست شوند. سپس کم کم و به تدریجی آن با به خمیر اضافه کنید و با هم مخلوط کنید تا خمیر خودش را بگیرد.
حال خمیر را روی طح کارتان قرار دهید و از اطراف به سمت مرکز جمع کنید و فشار دهید تا ذرات خمیر به هم بچسبد « این خمیر را چندان ورز ندهید, فقط تا اندازه اي خمیر را ورز دهید که مواد با هم مخلوط شود ».
پس از آماده شدن آن را درون نایلون فریزر قرار دهید و برای مدت 5 ساعت در یخچال بگذارید تا آماده شود. بهتر است خمیر را از شب قبل آماده کنید.

مواد لازم برای تهیه پای سبزی ها رژیمی

خمیر پای به میزان لازم
بادمجان یک شماره
هویج دو شماره
کدو دو شماره
پیاز داغ یک لیوان
پنیر پیتزای ورقه‌اي پنج شماره
پودر سیر دو قاشق چایخوری
نمک و فلفل به میزان مد نظر

روش تهیه پای سبزی ها رژیمی

بعد از آنکه خمیر پای آماده شد، می بایست قالب مد نظر را پهن کنید. حال سبزی ها را به وسیله ی چاقو خیلی ریز برش بزنید و روی آنها نمک بپاشید و برای مدت 30 دقیقه آنها را کنار بگذارید تا نرم شود.
حال در کف خمیر، پیاز داغ و سیر بریزید و روی آن را چند ردیف سبزی و پنیر پیتزا ورقه ای بچینید تا به شکل گل در آیند. سپس فر را روشن کرده و در دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و آن را برای مدت 30 دقیقه در فر بگذارید. غذای شما آماده ی سرو است.